“Ervaringen uitwisselen over hygiëne in de keuken versterkt ons beiden”

Verkopers van Tork en nationaal culinair coach Jo Nelissen ontmoeten elkaar in de Chef Academy (by Metro) in Antwerpen. Marketing Manager Horeca Sonja van der Linden begon de dag met een uiteenzetting over het belang van hygiëne in de keukens. “We delen hier met onze mensen uit het veld ervaringen uit. Samen met Jo Nelissen kunnen we tips & tricks uitwisselen. Hij met zijn expertise vanuit de keuken, wij vanuit onze ervaringen met klanten”, vertelt Sonja van der Linden van Tork. “Wij werken samen met Tork voor ons Vlaams Young Chefs team en bij elke kooksessie merken wij de meerwaarde van kwaliteitsvolle hygiëneproducten in de keuken”, zegt nationaal culinair coach Jo Nelissen.

Schermopname (26)

 

In de voormiddag was er een uitgebreide sessie over de hygiënerisico’s in de keukens. De presentatie bevatte onder andere info over het HACCP-systeem, informatie over voedselvergiftigingen, het smiley-systeem van FAVV enzovoort. “Onze mensen zijn zelf geen chefs, daarom is het belangrijk om een goede informatie-uitwisseling te hebben met mensen op het terrein. Dankzij de samenwerking met Jo Nelissen hebben die kans: door partner te zijn van het Young Chefs team zien mensen dat we een betrouwbare partner in de keuken zijn”, vertelt Sonja van der Linden. “De jonge generatie chefs is ook opgeleid met een sterke focus op hygiëne in de keukens. Dat is enorm belangrijk”, vult Jo Nelissen aan.

Lunch

Na de theoretische uiteenzetting was het tijd voor actie. Het Tork-team trok de schorten aan en mocht samen met Jo Nelissen de lunch bereiden. “Op die manier kunnen de salesmanagers ondervinden hoe wij hun producten gebruiken in keuken”, verduidelijkt Jo Nelissen. Ze bereidden een heerlijke lunch; een subliem uiensoepje als appetizer, gevolgd door gebrande makreel met asperges, hierna kwam een warme sushi van dorade. Afsluiten deed het gezelschap met een chocoladefantasie. “Door mee te werken in de keuken merkte we heel goed hoe onze producten kunnen worden ingezet. Zo gebruikte Jo onze doek bijvoorbeeld om de sushi te rollen en om de olie van lente-ui te filteren. Dat is toffe informatie voor onze mensen op het veld”, zegt Sandra Peumans, Area Manager bij Tork.

Informatie-uitwisseling

Na de lunch wisselden Jo Nelissen en de mensen van Tork hun informatie uit over de verschillende Tork-producten. “De wederzijdse klanten- en kennisuitwisseling is goud waard. We merken ook dat de Young Chefs graag met onze producten werken in de keuken, dus dat is een hele mooie samenwerking”, besluiten Sonja van der Linden en Sandra Peumans.