HA-Banner-Algemeen

Communiceren via socials


Module 1: Start met Instagram voor jouw zaak

Om bij de volgende modules van ‘communiceren via socials’ meteen aan de slag te gaan, krijg je in module 1 via een video tutorials op Youtube de basis mee.

Dit krijg je allemaal uitgelegd in de video tutorials:

  • Facebook business suite uitgelegd
  • Instagram installeren, zowel het opzetten van een bedrijfsprofiel als het koppelen aan je Facebookpagina
  • Je Instagram-profiel inrichten (bio, link in je profiel…)
  • Je Facebook-bedrijfspagina inrichten
  • De functionaliteiten van Instagram uitgelegd (IGTV, reels, stories, highlights…)
  • Hashtags uitgelegd
  • Berichten inplannen voor Instagram en Facebook

Registreer je via deze link en ontvang onmiddellijk de links naar de video tutorials.

Module 2: Hoe maak je efficiënt je content voor sociale media

In 45 minuten neemt Liesbeth je mee doorheen de tutorial. Je kan deze op eigen tempo doornemen.

  • Door de basis van Instagram en Facebook om afwisselende content te posten.
  • Krijg je advies en voorbeelden om jouw communicatie aan te passen en boeiend te houden in tijden van corona
  • Ontdek je de 3 concrete tips om ervoor te zorgen dat jouw berichten gezien worden op Facebook en Instagram.
  • Leer je hoe je visuals kan maken die aanspreken en uitnodigen om te delen.

Aan de hand van deze tutorial krijg je nog advies om aantrekkelijke én efficiënte Instagram stories te maken. En leer je hoe je jouw Instagramberichten kan delen in je verhaal, en hoe je er nadien hoogtepunten van kan maken.

Registreer je via deze link en ontvang onmiddellijk de links naar de video tutorials.

Module 3: Praktisch werken met en visuals creëren voor Instagram

In deze workshop ga je praktisch aan de slag. Hoe maak je impactvolle visuals voor sociale media die je boodschap helder overbrengen en meer verkoop opleveren?

We starten met de verschillende mogelijkheden om op Instagram jouw beelden te delen en kijken welke manier de beste is voor iedere boodschap. Zo hebben we het over IGTV, Insta Stories en Reels.
Nadien ga je zelf aan de slag aan de hand van stap-voor-stap tutorials die je mee kan volgen op jouw eigen accounts.

Wij adviseren om de sessie te volgen via een computer/laptop. Zo kan je gelijk alles uittesten met je smartphone. Op het einde van deze workshop heb je een aantal visuals gecreëerd die je meteen kan inzetten op jouw sociale media.

Module 4: Overtuig uw klanten met storytelling

Klanten overtuigen doe je met storytelling. Vertel je authentieke verhaal op een korte en krachtige manier en trek jouw (potentiële) klanten over de streep.

In deze workshop leer je jouw verhaal brengen door korte teksten te schrijven om te delen op sociale media en in nieuwsbrieven. Gedurende anderhalf uur krijg je heel wat praktische tips en oefeningen om zelf aan de slag te gaan met je teksten. Op het einde van de cursus ga je naar huis met een checklist én al enkele teksten die je meteen kan inzetten voor jouw bedrijf.

Volg de sessie via je laptop of tablet, zodat je gelijk aan de slag kunt met je smartphone

Module 5: Adverteren op Facebook en Instagram voor beginners

Hoe schakel je betalende advertenties in op Facebook en Instagram om je bedrijf in de kijker te zetten en meer omzet te genereren?
In deze workshop leer je hoe je efficiënt omspringt met social advertising.

  • Hoe bepaal en bereik je jouw doelgroepen?
  • Hoeveel budget ga je spenderen?
  • Hoe schrijf je de juiste teksten om klanten te overtuigen?

We bekijken samen ook welke beelden je kan inzetten en hoe je jouw campagne kan structureren en nadien evalueren voor maximale resultaten.

Deze workshop is bedoeld voor personen zonder voorkennis van Facebook Advertising.
In deze workshop zetten we geen Facebook-bedrijfspagina’s op. Dit dien je dus vooraf zelf in orde te brengen, mocht dit nog niet het geval zijn 

Opgelet, niet alle functionaliteiten zijn beschikbaar op tablet en gsm. Hierdoor adviseren we de sessie te volgen via een pc of laptop. Tijdens deze praktische workshop kan je gelijk oefenen, zorg dat je beheerderstoegang hebt tot je Facebookbedrijfspagina en eventueel de logingegevens van je Instagramaccount.

Module 6: Visuals maken met Canva

Je ziet het belang in van sociale media, maar je bent niet helemaal zeker hoe je hier zelf mooie visuals voor kunt maken of waar je mooie foto’s kunt vinden?

Dan is deze hands-on workshop visuals creëren in Canva iets voor jou! Canva is een online programma en is volledig gratis en ideaal voor ondernemers zonder een grafische opleiding. In deze cursus leert Liesbeth van Strong & Bold je op een laagdrempelige manier jouw socialemediaposts mooi vormgeven, zodat ze je publiek aanspreken én passen binnen jouw huisstijl.

Je krijgt tips over waar je rechtenvrije foto’s kunt vinden als je zelf niet altijd beeldmateriaal ter beschikking hebt. Je leert hoe je efficiënt omgaat met jouw content en hoe je veel tijd en energie kan besparen door je posts te optimaliseren. Je speelt met leuke vormen en woorden over jouw foto’s en maakt ze in één oogopslag herkenbaar voor jouw volgers dankzij een eigen stijl.

Na deze workshop schakel je je creatives moeiteloos om van een Facebook omslagfoto naar een Instagram story en kan je zelfs affiches maken. Je hoeft vooraf niets te installeren op je computer. Eventueel kan je wel al de Canva-app downloaden op je smartphone.

Module 7: Stap-voor-stap e-mailmarketing en nieuwsbrieven inzetten voor jouw zaak

In deze praktischer online workshop gaan we dieper in op de meerwaarde die e-mailmarketing kan betekenen voor jouw horecazaak.

Waar moet je rekening mee houden als je e-mails verstuurt? Wie mag je e-mails sturen? En hoe kan je voor jouw zaak een succesvolle nieuwsbrief-strategie opzetten?

Tijdens deze sessie krijg je:

  • Tips om e-mailadressen te verzamelen
  • Uitleg over wie je mag mailen
  • Mogelijke platformen die je kan gebruiken om je e-mails te verzenden
  • Handig en concreet advies om zelf goede e-mails op te stellen die renderen

Op het einde van de sessie is er de mogelijkheid om via de Q&A vragen te stellen aan de trainer.

Module 8: Generatie Z bereiken via TikTok

TikTok groeide het afgelopen jaar uit tot een volwaardig socialmediaplatform dat ook in België helemaal ingeburgerd raakte.

Dat TikTok enkel gekke dansjes zijn voor Gen Z is een fabeltje dat we met deze workshop graag de wereld uit helpen.

Tijdens deze sessie krijg je:

  • de voor- en nadelen van het platform,
  • wie je er kan bereiken,
  • hoe je jouw kansen om viraal te gaan vergroot,
  • en gaan we heel praktisch aan de slag met tips & tricks om zelf video’s te maken.

Zoals steeds krijg je concrete inspiratie om nadien zelf aan de slag te gaan! We tonen aan het begin van de sessie kort hoe je precies een account kan aanmaken, maar uiteraard kan je vooraf zelf de app al downloaden. Wil je er als bedrijf snel bij zijn en ontdekken hoe je dit edium ook kan inzetten voor jouw zaak? Dan is deze workshop iets voor jou!

Docent

Liesbeth Keuninckx is gespecialiseerd in marketing en sociale media. Zij zal to-the-point adviezen geven en jouw horecaonderneming op die manier het digitale tijdperk binnenloodsen.

Praktische gegevens en inschrijven

De sessie wordt online georganiseerd via Zoom. Hiervoor moet je op voorhand niets installeren.

Deze opleiding is kosteloos voor elke horeca-ondernemer of starter.
Klik hieronder op de sessie die je wenst te volgen en schrijf je in.

Academie Opleiding sociale media

Er zijn geen bijeenkomsten gevonden.