HA-Banner-Algemeen

Online zichtbaarheid verbeteren

Hoe omgaan met negatieve reviews via sociale media

Online reviews hebben wel degelijk een impact op het succes van een horecazaak, daarom moet er de nodige aandacht aan gegeven worden. Horeca Vlaanderen vindt dat horecaondernemers moeten kunnen reageren op reviews over hun eigen zaak. In deze sessie worden tips & tricks gegeven over hoe u hier als ondernemer verstandig mee kan omgaan. Zeker interessant in tijden van online recensies.

Steeds meer klanten delen tegenwoordig hun ervaringen online, gevraagd en/of ongevraagd. Deze reviews staan niet alleen op socialmedia-platforms, zoals Facebook en Instagram, maar ook op reviewsites zoals TripAdvisor, Yelp, Booking.com, … en zelfs op Google zelf.

Wat is het belang van deze reviews, hoe gaat u hier als ondernemer mee om en hoe verhoogt u het aantal positieve reviews?

Bij de ontwikkeling van deze opleiding zullen we aandacht hebben voor onder meer volgende topics:

  • Het belang van reviews: een kleine feedback met een grote impact, reviews vormen een belangrijk onderdeel van de online marketingstrategie, …
  • Hoe betrouwbaar zijn reviews?
  • Hoe kunnen reviews helpen om uw zaak te laten groeien: getuigenissen van klanten zijn belangrijk om het vertrouwen van nieuwe klanten te wekken, reviews worden steeds vaker gebruikt in het keuzeproces, …
  • Ook een negatieve review heeft nut: panikeer niet, af en toe een negatieve review versterkt het vertrouwen, ...
  • Hoe te reageren op een review: hoe schrijft u concreet een goede reactie op een review?
Docent

Filip Nicasi heeft jarenlange ervaring in de managementen communicatiesector specifiek voor horeca.

Praktische gegevens en inschrijven

De sessie wordt online georganiseerd via Zoom. Hiervoor moet je op voorhand niets installeren.

Deze opleiding is kosteloos voor elke horeca-ondernemer of starter.
Klik hieronder op de sessie die je wenst te volgen en schrijf je in.

Academie opleiding: Online zichtbaarheid verbeteren

Er zijn geen bijeenkomsten gevonden.