Omgaan met boeking- en reviewsites

Het belang van sociale media voor een horecaonderneming kan men niet overschatten. Het internet speelt meer en meer een cruciale rol in de ganse “customer’s journey”, dat wil zeggen vanaf het moment dat de klant boekt tot het geven van een online review na het bezoek.

Voor hotels en restaurants gaat de gast op zoek naar een juiste plek via internet. Hij laat zijn keuze bepalen door wat andere gasten te vertellen hebben op reviewsites. De boeking gebeurt zeer vaak via een online bookingsmodule. Wanneer de gast tenslotte het hotel of restaurant verlaat, laat hij zelf een beoordeling achter op een reviewsite.

Soms zijn boeking- en reviewsites hetzelfde, maar meestal is dat niet het geval wat kan leiden tot mogelijke problemen. Hoe kan men bijvoorbeeld controleren of een evaluatie op een reviewsite wel degelijk komt van iemand die in het hotel heeft verbleven of in het restaurant heeft gegeten?

In deze brochure gaan we dieper in op het belang van boeking- en reviewsites. Beide zijn onvermijdelijk in onze hedendaagse horeca, u kan er dus maar beter verstandig mee omgaan. Wat kan u in deze gids verwachten? Het eerste deel gaat in op het boeken van kamers. We geven u aan aantal tips over uw relatie met een boekingsmotor. Vervolgens geven we uitleg over de Belgische “Wet Macron”. Het tweede deel van de gids is aan de reviewsites gewijd. Dit gedeelte is vooral als een checklist opgevat over de “do’s and don’t’s” van de reviewsites.

Download hier de gids (PDF - editie oktober 2018).

 

Onze structurele partners

 Lia  CombinatielogoVLAIO  202309_CCV Logo - Tagline - Vertical - CMYK - Image.png Klik om een afbeelding te selecteren uit de multimedia database