HA-Banner-Algemeen

Hoe omgaan met negatieve reviews via sociale media?

Online reviews hebben wel degelijk een impact op het succes van een horecazaak, daarom moet er de nodige aandacht gegeven worden. Horeca Vlaanderen vindt dat horecaondernemers moeten kunnen reageren op reviews over hun eigen zaak. In deze sessie worden tips & tricks gegeven over hoe u hier als ondernemer verstandig mee kan omgaan. Zeker interessant in tijden van online-recensies.

Steeds meer klanten delen tegenwoordig hun ervaringen online, gevraagd en/of ongevraagd. Deze reviews staan niet alleen op socialmedia-platforms, zoals Facebook en Instagram, maar staan ook op reviewsites zoals Tripadvisor, Yelp, Booking.com, … en zelfs op Google zelf.

Wat is het belang van deze reviews, hoe ga je hier als ondernemer mee om en hoe verhoog je het aantal positieve reviews?

Bij de ontwikkeling van deze opleiding zullen we aandacht hebben voor ondermeer volgende topics:

  • Het belang van reviews: een kleine feedback met een grote impact, reviews vormen een belangrijk onderdeel van de online marketingstrategie, …
  • Hoe betrouwbaar zijn reviews
  • Hoe kunnen reviews helpen om uw zaak te laten groeien: getuigenissen van klanten zijn belangrijk om het vertrouwen van nieuwe klanten te wekken, reviews worden steeds vaker gebruikt in het keuzeproces, …
  • Ook een negatieve review heeft nut: panikeer niet, af en toe een negatieve review versterkt het vertrouwen, ...
  • Hoe te reageren op een review: hoe schrijf je concreet een goede reactie op een review.

Docent

Filip Nicasi heeft jarenlange ervaring in de management- en communicatiesector specifiek voor horeca.

Praktische gegevens en inschrijven

Aanvang 14u - Einde 17u

Deze opleiding is kosteloos voor elke horeca-ondernemer of starter.
Klik hieronder op de sessie die u wenst te volgen en schrijf u in.