rechtstreeks boeken

Rechtstreeks boeken

 

 

“Persoonlijk contact tussen aanbieder en consument staat nog steeds garant voor de beste deals”

In samenwerking met HOTREC, de koepelorganisatie van Europese horecafederaties, lanceert Horeca Vlaanderen vandaag de campagne ‘Rechtstreeks Boeken’. Het initiatief maakt deel uit van een Europese sensibiliseringscampagne (‘Book Direct’) die de consument moet aansporen om rechtstreeks te boeken bij de hoteluitbaters.

“De meest interessante manier om een hotelkamer te boeken is via het hotel zelf. Persoonlijk en direct contact tussen aanbieder en consument staat nog steeds garant voor de beste deals”, zegt Danny Van Assche, afgevaardigd bestuurder van Horeca Vlaanderen.

Er is de dag van vandaag een grote verscheidenheid aan boekingskanalen en dat biedt best een aantal voordelen, maar de meest interessante manier om een logies te boeken wordt daardoor soms vergeten. Via deze campagne wordt de consument door de hoteliers aangespoord om altijd rechtsreeks contact op te nemen. “Persoonlijk contact zorgt voor een betere verstandhouding, zo kunnen alle wensen op een vertrouwelijke en efficiënte manier worden besproken. Voor vragen over beschikbaarheid, specifieke noden of speciale acties is het de hotelier zelf die de meest recente en correcte informatie kan verstrekken. Wie zeker wil zijn van de beste deal neemt best altijd rechtstreeks contact”, aldus Danny Van Assche.

In Vlaanderen en Nederland wordt de campagne gelanceerd onder de naam ‘Rechtstreeks Boeken’, internationaal werd ze ‘Book Direct’ gedoopt. Deelnemende hoteliers kunnen via verschillende kanalen aangeven dat de consument rechtstreeks kan boeken. Het campagnelogo kan men downloaden via www.hotrec.eu/bookdirect en er is een online shop voorzien voor promotiemateriaal zoals stickers, banners, vlaggen en flyers.