Inspiratiebrochure voor een ruim en kwalitatief aanbod aan alcoholvrije dranken

 

Heeft u al nagedacht over een kwaliteitsvol aanbod aan alcoholvrije dranken? Er is een steeds groter wordende groep van consumenten die geen, of weinig, alcohol drinkt. Met een uitgebreid en kwaliteitsvol aanbod aan alcoholvrije alternatieven kan u dit nieuw segment van klanten lokken en uw gasten een meerwaarde aanbieden. U kan u als ondernemer onderscheiden en bovendien extra marge genereren. Om u te helpen en te inspireren vinden onze leden in bijlage bij de Horeca Vlaanderen Krant van januari de nieuwe inspiratiebrochure alcoholvrije dranken.

 

 

 

alcoholvrije dranken

 

U kan de brochure hier digitaal downloaden (PDF). Ze biedt u een overzicht van de soorten non-alcoholische dranken en geeft ook een aantal recepten mee. We reiken u bovendien ook handvaten aan om alcoholvrije dranken te combineren met voeding en vooral, hoe ze via up-selling beter te verkopen. Tenslotte vindt u een aantal getuigenissen van collega’s die u misschien kunnen inspireren. 

U kan de tips zo u wenst dadelijk toepassen in februari: dan gaat de nieuwe editie van Tournée Minérale van start, een initiatief van de Stichting tegen Kanker en de Druglijn. Uit een bevraging die we vorig jaar hielden om naar de gevolgen te peilen bleek dat 62 procent in februari minder alcoholische dranken heeft verkocht. 51 procent van de bevraagden gaf aan dat hun omzet effectief was gedaald. Specifiek voor de restaurantsector was dit zelfs 60 procent. Dat de editie in februari doorgaat staat vast, dat ze de volgende jaren wordt herhaald is meer dan waarschijnlijk. Misschien kan u door enkele leuke alcoholvrije dranken op de kaart te zetten en ze slim te promoten zorgen dat uw mogelijk verlies aan omzet minstens deels gecompenseerd wordt.