ACADEMY

Storytelling & Upselling

Een horecazaak of logies met een verhaal werkt interesse en zorgt ervoor dat mensen hieraan willen deelnemen. Het verhaal is een combinatie van wie je als ondernemer bent en wat gasten in jouw zaak kunnen verwachten.

  • Wat is “jouw” verhaal: iedere ondernemer is anders en dus is ieders verhaal uniek;
  • Het verhaal kan ook het ontstaan zijn van een “uniek” gerecht (signature dish) waar mensen specifiek voor naar jouw zaak komen;
  • Hoe leg je het DNA vast van je zaak: wat zijn jouw kernwaarden? Wie ben je als ondernemer en waar staat de zaak voor?...
  • Storytelling zorgt ook voor meer commitment in de organisatie, ‘alle neuzen dezelfde kant op’, betrokkenheid bij de medewerkers en het bevorderen van de samenwerking.
  • Doordat medewerkers opgenomen worden binnen het verhaal van de zaak, zullen zij de producten ook beter begrijpen en kunnen verkopen, storytelling = storyselling.
  • Upsellingtechnieken komen ook aan bod: hoe stel je een menukaart commercieel op, welke zinnen verkopen beter dan andere, hoe zorg je dat je medewerkers aan upselling doen zonder dat de gasten er negatief gevoel bij hebben, enz.

Docent

Filip Nicasi heeft jarenlange ervaring in de management- en communicatiesector specifiek voor horeca.

Praktische gegevens en inschrijven

Aanvang 14u - Einde 17u

Deze opleiding is kosteloos voor elke horeca-ondernemer of starter.
Klik hieronder op de sessie die u wenst te volgen en schrijf u in.